FAQ

  • När är första dagen vi kan beställa i det nya systemet?

    Den 26 april. Får ni in några beställningar nu så kolla gärna med personen om de kan vänta tills den 26 april. Kan dem inte det så får dem själv flytta sin biljett, läs mer här Jönköpings länstrafik

  • När är sista dagen för att använda den gamla 365-dagarsbiljetten?

    31 maj är sista dagen. Läs mer här hur era anställda kan flytta sin biljett. Jönköpings länstrafik

  • Hur skapar vi ett företagskonto och beställer 365-dagarsbiljett?

    Ansök så här

    1. Gå in på jlt.se klicka på Företag eller gå in direkt på https://foretag.jlt.se
    2. Ansök om att skapa ett företagskonto genom att fylla i uppgifterna och skicka in.
    3. Er ansökan behandlas av JLT och en kreditprövning görs, därefter får företaget besked om ansökan godkänts eller avslagits.
    4. Den som skapar ett företagskonto först blir också utsedd till organisationsadministratör. Om denna behörighetsnivå behöver ändras i efterhand behöver ni ta kontakt Kundcenter.

  • Vi har ett konto sedan tidigare, behöver vi skapa ett nytt?

    Nej, ni loggar in med samma uppgifter och beställer på samma sätt. Det som är nytt är att ni klicka i att den anställda har valt biljett i appen istället.

  • Är det något särskilt formulär den anställda ska fylla i när den ansöker om 365-dagarsbiljett?

    Vi har ett färdigt ansökningsformulär med tillhörande villkor. Hur ni som företag vill att den anställda ska lämna in formuläret till administratören avgör ni själva. Formuläret (PDF-format) skickas till administratören. 

  • Vi har fler anställda som har aktiva 365-dagarsbiljetter, hur gör dem nu?

    Era anställda kan själva på ett enkelt sätt flytta sin 365-dagarsbiljett, läs mer här Jönköpings länstrafik