FAQ
På följande platser har vi återförsäljare:
Återförsäljare kommer kunna sälja både enkel- och periodbiljetter till ett resekort. Vid lansering den 26 april kommer det dock inte vara möjligt att köpa 10- och 20-dagarsbiljett hos återförsäljare, men vi jobbar på att kunna erbjuda de biljetterna så snart som möjligt. Det går att köpa 10- och 20-dagarsbiljett i appen eller på vårt Kundcenter till ett resekort.
Mer information om vår biljetter, priser och rabatter hittar du här
Ett resekort ska endast laddas med samma typ av biljetter. Har du behov av både enkel - och periodbiljetter eller enkelbiljetter för olika sträckor eller biljettyper (ex vuxen och ungdom) så måste du ha olika resekort.
Ja, våra resekort kostar inget och behöver du bara ett resekort så kan du få det hos en återförsäljare. Det kan t.ex. vara så att du har förlorat ditt resekort och har är registrerad på Mitt konto, och vill då flytta över din biljett till det nya resekortet. Flytta biljetten gör du själv på Mitt konto.
Ja, nästa gång du köper en biljett får du biljetten på ett nytt resekort hos en återförsäljare.