Hur beställer vi resekort med kundkassa enligt alternativ 1?

Kundkassa kopplat till ett resekort Ni kan använd vår nya kundkassa kopplat till ett resekort för att göra era tjänsteresor. Kundkassan kan fyllas på med valfritt belopp hos vårt Kundcenter och ni betalar med faktura. Det fungerar med andra ord nästan på exakt samma sätt som med dagens reskassa. Skillnaden är att man kan använda […]

Hur beställer vi resekort med förladdade biljetter enligt alternativ 2?

Resekort med ”förladdade” enkelbiljetter Det andra alternativet är att man förladdar ett resekort med x antal enkelbiljetter. Detta går också göra på vårt Kundcenter med faktura som betalsätt. Exempel: ni har ert kontor i Jönköping men har en anställd som någon dag i veckan behöver vara i Nässjö på möte. Ni laddar då ett resekort […]

Kan vi erbjuda biljetter till andra, t.ex. kund?

Ja det går bra att använda samma alternativ som för Biljett till tjänsteresor. Ett exempel: Ni som myndighet, t.ex. polisen eller migrationsverket använda alternativen som erbjuds för resor i tjänsten.

Behöver vi komma ner fysiskt till ert Kundcenter för att ladda kundkassa/biljetter?

Nej det behöver ni inte. Är ni godkända att handla mot faktura, kan ni skicka ett e-postmeddelande till foretagskonto@jlt.se Vill ni beställa resekort med kundkassa behöver vi ha följande uppgifter i mailet: Kunduppgifter – Företagsnamn – Org.nr – Adressuppgifter – Referensnummer – Kontaktperson Antal resekort ni vill ha och hur mycket pengar ni vill fylla […]

Kan man göra tjänsteresor i den nya appen?

Det finns ett alternativ och det är att den anställda köper biljett och lämnar in kvitto. Tanken är att vi självklart ska kunna erbjuda en smidig lösning i appen på sikt.