Vilken biljett ska jag välja?

Det beror på hur ofta du reser. Om du reser med oss nästan varje dag blir det billigast att köpa periodbiljett för 30 dagar eller 365 dagar. Om du reser med viss regelbundenhet, t.ex. en eller ett par dagar gång i veckan kan det istället löna sig med 10-dagarsbiljett eller 20-dagarsbiljett. Reser du enstaka resor i månaden […]

Hur fungerar 10- och 20-dagarsbiljetten

En 10-dagarsbiljett respektive 20-dagarsbiljett innebär att du köper tio (10)/tjugo (20) stycken paketerade resedagar. Resdagarna använder du när du vill under sextio (60) dagar från första resdagen (första aktivering). Varje resdag är giltig i tjugotvå (22) timmar och innebär ett fritt resande under den aktiverade dagen inom det köpta giltighetsområdet för 1 zon, 2 zoner […]

Får jag åka fram och tillbaka på en enkelbiljett?

Ja, nytt för enkelbiljetten är att du kan resa tur och retur på samma biljett för den köpta sträckan/zonen inom biljettens giltighetstid. Det går bra att göra ett uppehåll under resan, och sedan fortsätta – eller åka tillbaka hem om du bara ska göra ett kortare ärende. Biljetten måste vara giltig vid påstigning och du […]

Hur vet jag vilka zoner jag ska köpa biljett för?

Appen, på Mitt konto eller i en biljettautomat Kan du använda reseplaneraren som visar både resväg och zontillhörighet. Ombord på buss/tåg Behöver du tala om för föraren/tågvärden vart du ska resa till, sen ställs rätt zongiltighet ut för din resa. Hos en återförsäljare eller på Kundcenter Behöver du tala om för personalen vart du ska […]

Kan jag köpa och ha fler biljetter på ett och samma resekort?

Ja, du kan köpa fler än en biljett till samma resekort vid ett köptillfälle men av samma biljettyp och zontillhörighet, vilket t.ex. innebär 5 st enkelbiljeter för zon Röd 981. Biljetterna är då oaktiverade (om du själv inte väljer att aktivera dem i samband med köpet). Respektive biljett aktiveras sedan vid varje resetillfälle när du […]

Vad krävs det för att få studentrabatt?

När man som student har uppfyllt de kriterier och regler som finns, (se villkor www.jlt.se) får man en symbol på sitt digitala studentkort. Symbolen kallas Studentresesymbolen och finns inte symbolen på det digitala kortet (Mecenat, STUK eller WeStudent) är man inte berättigad till någon rabatt.