Får jag rabatt med kundkassan?

Nej, själva kundkassan är en digital plånbok och ett betalmedel och är inte kopplad till någon rabatt. Mer om våra biljetter, priser och rabatter hittar du här 

Kan jag köpa biljett med kundkassa i andra län?

Ja det går bra till/från Halland, Kalmar, Kronoberg, Skåne, Blekinge och Danmark. Det går inte att betala med resekort kundkassa vid köp av biljett i biljettautomater i Skåne, Blekinge och Danmark. Tänk på att försäljningskanaler kan skilja sig i de andra länen, t.ex. är det inte alla län som har ombordförsäljning. Mer om resor över […]

Hur ser jag mitt saldo som jag har på kundkassan?

Som registrerad kund i appen och på Mitt konto ser du tydligt under betalmedel hur mycket hen har på kundkassan.  Som oregistrerad kund kan man inte på samma tydliga sätt se sitt saldo/värde. Oregistrerade kunder kan få information om sitt saldo/värde på följande sätt: • I en biljettautomat. • Gå in till Kundcenter eller en […]

Kan jag delbetala med kundkassa?

Ja, räcker inte pengarna i kundkassan till hela biljettköpet, kan man delbetala med kundkassan och får sedan välja ett annat betalmedel för att betala resterande summa. Viktigt då är att man väljer kundkassa som betalmedel först.

Hur kan jag använda kundkassan till ett resekort? 

Kundkassan innebär att du i förväg fyller på med pengar som du sen kan använda för att hel- eller delbetala din biljett på följande ställen: Ombord på buss (är ej möjligt än då framdörrarna fortfarande hålls stängda) Ombord tåg, I de nya biljettautomaterna, På Kundcenter, Hos återförsäljare, Du kan också fylla på din kundkassa på […]

Måste jag använda kundkassa? 

Nej, det är självklart valfritt om du vill fylla på pengar på din kundkassa, det går lika bra att använda Swish eller betalkort för dina biljettköp. Det är också valfritt att få en eventuell förseningsersättning insatt direkt på kundkassan.

Vad händer med kundkassan om jag tappar mitt resekort?

Är du registrerad på Mitt konto eller i appen har du s.k. Förlustgaranti vilket innebär att du får tillbaka det aktuella saldot/värdet när du kopplar ett nytt resekort till ditt konto. Har du inte registrerat dig så har du tyvärr ingen möjlighet att få tillbaka ditt saldo/värde. Din kundkassa är då förlorad.

Kan två appar dela samma kundkassa?

Nej, två appar kan inte dela samma kundkassa, du kan bara registrera en app som biljettbärare på Mitt konto. Om t.ex. ditt barn inte har åldern inne för att köpa biljett i appen kan du istället hjälpa ditt barn att fylla på kundkassan direkt i appen med t.ex. betalkort.