Vad kan jag göra på Mitt konto?

Köpa enkel- och periodbiljetter. Aktivera din biljett. Fylla på kundkassa. Beställa nytt resekort i samband med biljettköp Hantera biljetter (t.ex. flytta en biljett till ett nytt resekort)

Måste jag registrera mig på Mitt konto för att kunna resa?

Nej, men tänk på att du också förlorar dina biljetter och eventuell kundkassa ifall du förlorar ditt resekort. Följande alternativ för biljettköp finns för dig som inte vill registrera dig på Mitt konto: Köp biljett i appen. Biljettautomater. På Kundcenter. Hos återförsäljare. Ombord på våra bussar kan resenären betala med betalkort eller kundkassa. (Obs! detta […]

Kan jag spärra mitt resekort på Mitt konto?

Nej inte som på Mina sidor. Du kan istället själv flytta din biljett till ett annat resekort eller app. Det finns dock begränsning i hur ofta du kan flytta din biljett. Vårt Kundcenter kan hjälpa dig ifall olyckan har varit framme fler gånger. 

Vad händer om jag tappar mitt resekort?

Är du registrerad kund kan du själv flytta din biljett till ett nytt resekort eller till din app. Är du inte registrerad är din biljett förlorad och du behöver ett nytt resekort.