Vad innebär förlustgaranti?

Genom att registrera ditt resekort på Mitt konto har du rätt till förlustgarantin. Förlustgarantin innebär att du själv på Mitt konto kan flytta din biljett till ett annat resekort eller till en app i de fall den finns registrerad.

Vad menas med att flytta en biljetten?

Ja du kan själv flytta din biljett på Mitt konto om du är registrerad. Om du inte är registrerad kan du komma in till vårt Kundcenter så hjälper vi dig där.

Kan jag aktivera min biljett direkt på Mitt konto?

Ja, du kan aktivera din biljett på Mitt konto. Om du inte ska resa i direkt anslutning till köptillfället och inte gör något aktivt val om aktivering, kommer din biljett på ett resekort aktiveras när du läser av/blippar din biljett ombord på buss, av tågvärd ombord på tåg. Du kan även aktivera biljetten på vårt […]

Kan jag ansöka om förseningsersättning på Mitt konto?

Nej, det gör du på vår hemsida, jlt.se  Du kan däremot få förseningsersättningen insatt på kundkassan  via Mitt konto. Pengarna kan sedan användas för att köpa enkel- och periodbiljetter som du kopplar till ditt registrerade resekort eller app.

Hur hänger Mitt konto och appen ihop?

Mitt konto och appen kan kopplas samman. Väljer du att registrera samma telefonnummer på Mitt konto som i appen sker en automatisk ihopkoppling och då kan du: Placera biljetter i appen från Mitt konto. Se biljetthistorik. Flytta biljetter mellan app och ett annat resekort. Använda kundkassan i appen.