Vad innebär förlustgaranti i nya appen?

Om du väljer att registrera dig som kund i appen eller på Mitt konto får du bl.a. ta del av förlustgaranti. Det innebär att om du skulle förlora din telefon, byta telefon eller råka radera din app så kommer alla uppgifter, biljetter, eventuellt värde på kundkassan att återskapas.

Måste jag vara registrerad kund för att använda appen?

Nej, du behöver inte vara registrerad för köpa biljett i appen. Genom att registrera mobilnummer i appen så kan personalen på Kundcenter enklare hjälpa dig som har frågor rörande biljettköp. När du registrerar mobilnummer skapas också en koppling till dina köpta biljetter så att du kan återställa/återskapa dem (förlustgaranti) om du skulle råka avinstallera appen eller […]

Hur aktiverar jag min biljett i appen?

En biljett i appen aktiverar du själv: Direkt i samband med köpet. Eller själv i appen vid ett senare tillfälle. OBS! Tänk på att du måste aktivera din biljett i appen innan du går ombord på ett fordon. Automatisk aktivering i samband med köp:         Manuell aktivering vid ett senare tillfälle:

Kan jag ångra ett köp i appen?

Nej köp som görs i appen återbetalas inte, vi erbjuder inte ånger- eller bytesrätt. Du har själv godkänt köpet genom att acceptera våra användarvillkor samt bekräftat köpet genom att aktiverat biljetten genom ”Dra för köp” i appen.

Vad händer med den gamla appen?

Sista dagen för att köpa biljett i den nuvarande appen är den 26 april och sista dagen för att resa på biljetter i appen är 31 maj. Tänk på att inte köpa biljetter som du ev. inte hinner resa upp. Mer om hur du byter biljettsystem kan du läsa här