Hur skapar jag ett konto/registrerar mig i appen?
Hur du skapar ett konto i appen kan du se här:
Hur köper jag en biljett på Mitt konto?
Hur du köper en biljett och kopplar den till ett resekort kan du se här:
Hur skapar jag ett Mitt konto?
Hur du skapar ett konto kan du se här:
Hur betalar vi som företag?
Som företag betalar ni på faktura.
Om en anställd flyttar sin biljett till det nya systemet, hur påverkar det oss som företag?
Det påverkar inte er. Den anställda får samma kvarvarande giltighet (antal dagar) som hen hade kvar i det gamla systemet överfört till det nya. Ni fortsätter att göra löneavdrag enligt tidigare upplägg.
Vi har anställda med 365-dagarsbiljett i det gamla systemet, hur gör vi?
Den anställda kan själv flytta sin biljett till det nya systemet via vår ”växla-in”-tjänst på hemsidan. Mer information hittar ni här: De kan också få hjälp på vårt Kundcenter.
Kan vi som företag köpa 365-dagarsbiljett till våra anställda?
Ja, det kan ni men först behöver ni skapa ett företagskonto. Ni bestämmer själva om ni vill erbjuda netto- eller bruttolöneavdrag.
Vi har alltid haft reskassa, vilka alternativ har vi nu?
Tjänsteresor Gäller det tjänsteresor kan ni använda vår gamla app som under våren kommer byta namn till JLT Företag. I den kan ni köpa enkelbiljetter för tjänsteresor mot faktura. Mer information kommer angående detta. Tjänsteresor och övriga resor (resekort): Vill ni i fortsättning använda ett resekort kan ni göra på följande sätt: Ni kan köpa […]
Under hur lång tid erbjuder ni återbetalning av resvärdet?
Vi kommer erbjuda detta under en lång tid framöver.
Hur betalar ni tillbaka restvärdet på reskassan?
Vi kommer göra det genom en kredit-faktura. Viktigt att tänka på: Ta med ert/era resekort med restvärde på Ta med uppgifter om fakturaadress och referensnummer som ni lämnade när ni laddade på er reskassa.